تاریخ : سه شنبه, ۲۰ آبان , ۱۴۰۴ Tuesday, 11 November , 2025

پیامک‌های خبری یکی از جلوه‌های فضای عمومی رسانه‌ها است

  • کد خبر : 4343
  • 29 اردیبهشت 1393 - 21:33

بسیاری از اتفاقاتی که امروز به وقوع می‌پیوندد خلاف قانون مطبوعات کشور است و در مورد آنها باید پالایش و نظارت درون صنفی ایجاد شود.

استیفای حقوق شهروندان و برقراری مدیریت جزء وظایف رسانه‌ها است.

 معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد با بیان اینکه رسانه مفهومی وارداتی است، گفت: پیامک‌های خبری یکی از جلوه‌های فضای عمومی رسانه‌ها به شمار می‌رود.
حسین انتظامی در مراسم رونمایی از کتاب‌های «رسانه‌ها و سیاست‌های انقلابی» و «پیامک خبری» به نگارش فرشاد مهدی‌پور که در فرهنگسرای رسانه با حضور شهرام گیل‌آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، عماد افروغ و رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر که در محل فرهنگسرای رسانه برگزار شد، اظهار داشت: متغیر بحرانی و اصلی رسانه امروز کشور ما اخلاق حرفه‌ای است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد افزود: مباحثی نظیر زیرساخت‌ها و آمایش سرزمین‌ها و همچنین تأمین نیروی انسانی توسط تشکیل نظام صنفی رسانه می‌تواند سامان یابد، اما در این میان از همه مهمتر اخلاق رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه رسانه مفهوم وارداتی است، گفت: در این باره به رسانه نیز همانند سایر پدیده‌های وارداتی بی‌توجه بوده‌ایم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد بیان داشت: یکی از الزامات فعالیت رسانه‌ها توجه به اخلاق حرفه‌ای است.

انتظامی در ادامه با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های روزنامه همشهری طی سال‌های گذشته برخی از آئین‌نامه‌های حرفه‌‌ای رسانه‌ها در سایر کشورها را ترجمه کرده است، گفت: در بسیاری از این موارد به اصول اخلاق حرفه‌ای توجه ویژه ای شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از اتفاقاتی که امروز به وقوع می‌پیوندد خلاف قانون مطبوعات کشور است و در مورد آنها باید پالایش و نظارت درون صنفی ایجاد شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در ادامه بیان داشت:‌ استیفای حقوق شهروندان و برقراری مدیریت جزء وظایف رسانه‌ها است.

انتظامی به تغییر الگوی رسانه‌ای اشاره کرد و گفت:‌ بیش از ۱۲ سال است که در آمریکای شمالی و اروپای غربی شاخص میزان مصرف کاغذ رو به کاهش است.

وی با اعلام اینکه بالا بودن میزان سرانه مصرف کاغذ در کشورها یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است، افزود: این درحالی است که به دلیل ظهور فناوری و تعقیب الگوی مصرف میزان سرانه کاغذ در این کشور کاهش یافته است و این امر بیانگر ورود به فضای جدیدی در رسانه‌ها است.

انتظامی با بیان اینکه پیامک‌های خبری یکی از جلوه‌های فضای عمومی رسانه‌ها به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: باید سیاست‌های عمومی دولت در جهت تشویق و ترغیب رسانه‌ها به سمت این فضا باشد به طوری که از فضای محدود ایجاد شده برای استفاده از بسیاری از ظرفیت‌های فناورانه بهره‌گیری شود./فارس

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد، منتشر نخواهد شد.