دبیر برگزاری رویداد ملی”چالش پویش درآمد” آموزش خلاق گفت: رویداد ملی کار آفرینی شتاب (استارتاپی) “آموزش خلاق” ۱۲ الی ۱۴ اردیبهشت در استان گیلان برگزار میشود.
هنگامه عالیخانی اظهار داشت: نخستین رویداد ملی کار آفرینی شتاب( استارتاپی) “ آموزش خلاق” ۱۲ الی ۱۴ اردیبهشت در مرکز آموزش علمی کاربردی میرزاکوچکخان استان گیلان برگزار میشود.
دبیر برگزاری رویداد ملی” چالش پویش درآمد” آموزش خلاق خاطرنشان کرد: نخستین رویداد ملی کارآفرینی استارتاپی آموزش خلاق در گیلان به همت تیم نوین فناوران و با حمایت دانشگاه جامع علی کاربردی استان گیلان برگزار میشود.
عالیخانی به بخشهای متنوع و مختلف این رویداد ملی اشاره کرد و ابراز داشت: کسب و کارهای آنلاین آموزش محور، تولید محتوای آموزشی به صورت الکترونیکی، پکیجهای آموزشی و سایر موارد مشابه از جمله برخی از محورهای این رویداد هستند.
وی با بیان اینکه ایدههایی با رویکرد خلاقانه در اولویت قرار دارند بیان داشت: تولید بازیهای مبتنی بر آموزش مانند بازیهای موبایلی، بورد گیم و سایر موارد مشابه، ارائه روشهای نوین آموزش از راه دور و حضوری از دیگر محورهای این رویداد ملی هستند.
دبیر برگزاری رویداد ملی” چالش پویش درآمد” آموزش خلاق افزود: آموزش از طریق شبکههای اجتماعی، آموزش و تکنولوژیهای نوین به صورت واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و موارد مشابه نیز جزء بخشهای متنوع نخستین رویداد ملی کارآفرینی شتاب” آموزش خلاق” است.
عالیخانی به برخی از دستاوردهای این رویداد علمی اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالشها، حمایت در تجاریسازی و پیادهسازی عملی طرحها از جمله دستاوردهای این رویداد هستند.
دبیر برگزاری رویداد ملی”چالش پویش درآمد” آموزش خلاق خاطرنشان کرد: به طور قطع این رویداد قادر است قابلیتهای تیمهای مختلف را شناسایی کند به همین علت میتواند به عنوان فرصتی مناسب برای علاقهمندان به عرصه آموزش خلاق محسوب شود.
وی مهمترین کاستیهای وضعیت کنونی آموزش در کشور را برشمرد و بیان داشت: کاهش علاقه به تحصیل و یادگیری، کمیتمحوری، اشکالات موجود در سیاستگذاریهای پژوهشی و ضعف علوم انسانی از جمله اصلیترین این نقیصهها هستند.
عالیخانی آموزش را قویترین سلاح برای تغییر جهان دانست و گفت: سیستم آموزشی کشور نتوانسته محرکهای انگیزهبخش را در فرزندان این کشور ایجاد کند به همین علت انگیزه و اشتیاق افراد برای علم آموزی هنگام ورود به دوران نوجوانی و جوانی کاهش پیدا میکند.
دبیر برگزاری رویداد ملی” چالش پویش درآمد” آموزش خلاق عنوان کرد: سیستم آموزشی کشور به جای ارتقاء کیفیت آموزش همواره کمیتمحور بوده است و این موضوع موجب بروز مشکلات زیادی در کشور نظیر عدم تناسب بین مهارت، علاقه و شغل افراد میشود.
عالیخانی نواقص موجود در سیاستگذاریهای پژوهشی را برشمرد و بیان داشت: انسان توانمندیهای بسیار زیاد و والایی دارد اما سیاستگذاریهای پژوهشی در کشورمان به جای ایجاد میل به پژوهش و ابتکار در افراد، بیشتر روی مقوله آموزش محوری تأکید دارد.
وی با اشاره به برخی مشکلات سیستم آموزشی کشور عنوان کرد: عدم بیان حرفهای نو و یا به چالش کشیدن نظریات موجود در کتب درسی توسط دانشجویان از جمله مشکلاتی است که به جهت وحشت در مواجهه با پرسشگری و ایجاد چالش در دانشجویان اتفاق میافتد.
دبیر برگزاری رویداد ملی” چالش پویش درآمد” آموزش خلاق اظهار داشت: سیستم آموزشی کشور به علت بیگانه بودن با جامعه نتوانسته نیازهای اجتماعی و اقتصادی را برطرف کند به همین علت آنچه افراد به عنوان تخصص آموختهاند با آنچه در جامعه وجود دارد متفاوت است.
عالیخانی به فعالیتهای تیم نوین فناوران نیز اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری ۶ رویداد با عناوین استارتاپ ویکن گردشگری، محیط زیست، پدافند غیرعامل و گلدانهای ترافیکی، مد لباس و تتکا( تسهیلگری توانمندسازی کار آفرینی روستایی) از جمله سوابق این مجموعه است.
وی اهداف مجموعه نوین فناوران از برگزاری چنین رویدادی را برشمرد و اظهار داشت: اهمیت دادن و توجه به جایگاه آموزش و ایجاد اشتغالزایی در پروسه تبدیل ایده به کسب و کار از دیگر اهداف برگزاری رویداد ملی کارآفرینی چالش پویش درآمد “آموزش خلاق” است.
منبع: تسنیم


