عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه حمایت از رانندگان تاکسی و رسیدن آنها به حق واقعی خود ضروری است، افزود: با اجرای طرح امتیاز خطوط تاکسیرانی رانندگان تاکسی میتوانند یک شناسنامه کاری و هویت خط داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مسعود کاظمی در جلسه شورای اسلامی این شهر، خواستار بازنگری طرح امتیاز خطوط تاکسیرانی رشت شد و اظهار داشت: در دومین جلسه علنی شورای چهارم این طرح ارائه و به دلیل اینکه به اکثریت آرا نرسید با این طرح مخالفت شد.
وی با بیان اینکه بازنگری این طرح به منظور حمایت از رانندگان تاکسی و رسیدن آنها به حق واقعی خود ضروری است، افزود: با اجرای طرح امتیاز خطوط تاکسیرانی رانندگان تاکسی میتوانند یک شناسنامه کاری و هویت خط داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: رانندگان تاکسی تنها قشری هستند که نمیتوانند از پروانه بهرهبرداری خود به منظور دریافت تسهیلات و خدمات استفاده کنند به همین منظور اصلاح و بازنگری طرح و تائید و تصویب نهایی آن میتواند به رانندگان تاکسی شهر رشت کمک کند.
در ادامه رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به اصلاح برخی از تعرفههای خدمات سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی رشت، اظهار داشت: در گذشته رانندگان تاکسی برای انجام تشریفات اداری باید یک حق ورودی ۱۰ هزار تومانی را پرداخت میکردند که پس از اصلاح تعرفههای خدمات سازمان تاکسیرانی از این به بعد این مبلغ تنها برای اخذ مجوز دریافت میشود.
محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه تمام اصلاحیه تعرفهها از طریق سازمان اعلام میشود، افزود: منطقه آزاد انزلی فرصتی مناسب را برای رشت فراهم کرده تا خودروهای ناوگان حمل و نقل و عمومی نوسازی شود.
در ادامه عضو شورای شهر رشت با انتقاد نسبت به جابهجایی خطوط برای رانندگان تاکسی، اظهار داشت: جابهجایی خطوط تاکسیرانی باید در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا مورد بررسی قرار بگیرد.
امیرحسین علوی نیز در گفتگو با فارس با اشاره به وضعیت دریافت هزینههای جابهجایی خطوط برای رانندگان تاکسیرانی این شهر، اظهار کرد: تاکنون چندین مرحله این موضوع را مطرح کردهام و امروز نیز از رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت خواستار پیگیری مسئله شدم.
وی افزود: رانندگان تاکسی از همان ابتدای فعالیت خود نسبت به پرداخت هزینههای مربوط به مشخص شدن مسیر فعالیت خود مبالغی از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به سازمان تاکسیرانی پرداخت میکنند.
عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: اگر رانندهای در طول همان سال به هر دلیلی نسبت به تغییر نوع خودروی خود اقدام کند سازمان تاکسیرانی دوباره هزینه مذکور را از وی دریافت میکند.
وی با بیان اینکه با تحمیل چنین هزینههایی به رانندگان تاکسی مخالف هستم، تصریح کرد: اگر یک راننده در زمان آغاز فعالیت خود تمام هزینهها و عوارض مربوط به سازمان را پرداخت کرده باشد نباید به دلیل تعویض خودرو دوباره چنین هزینههایی از وی دریافت شود.
علوی با تاکید به تشویق رانندگان تاکسی به نوسازی وسایل نقلیه، خاطرنشان کرد: پرداخت چنین هزینههایی همواره مورد اعتراض و گلایه از طرف رانندگان تاکسی قرار گرفته است.
وی یکی از موضوعات دیگر که همواره مورد اعتراض رانندگان تاکسی است را تغییر جابهجایی خطوط فعالیت رانندگان پس از تغییر نوع خودرو است، یادآور شد: سازمان تاکسیرانی رشت نسبت به تغییر خطوط فعالیت رانندگان تاکسی اقدام میکند و این موضوع اعتراضآمیز است.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نارضایتی رانندگان تاکسی در زمینه جابهجایی خطوط، گفت: یک راننده تاکسی که بالغ بر ۱۰ سال در یک مسیر مشخص مشغول به ارائه خدمات است از این اقدام ناراضی خواهد بود.
وی افزود: سازمان تاکسیرانی برای ابقای فعالیت رانندگان تاکسی پس از تغییر مدل خودروی تاکسی در مسیر قبلی آنها اقدام به دریافت دوباره هزینه جابهجایی خط میکند که با این موضوع مخالفم.
علوی با بیان اینکه رانندگان خودروی تاکسی از اقشار پرتلاش جامعه هستند، یادآور شد: رانندگان در صورت نوسازی خودروهای خود نباید متحمل هزینههای مازاد شوند.


