یکی از رجال سیاسی و باتجربه استان در اظهارنظری به دور از وحدت در شرایطی اقدام به کشیدن خطونشان برای مقامات اجرایی استان گیلان کرده است که این استان در شرایط فوقالعاده حساس پسا سفر رئیسجمهور قرار دارد.
معلوم نیست که باید قسم حضرت عباس وی را مبنی بر «ضرورت در کنار هم قرار گرفتن دولت، مجلس و قوه قضائیه برای آسان کردن زندگی مردم» باور کنیم یا دمخروسی را که از با خطونشان کشیدن برای مقام عالی اجرایی دولت در قالب «تهدید به استفاده از اهرمهای قانونی همچون سؤال و استیضاح وزیر کشور» بیرون زده است!
چگونه است که وی فرمایش صریح رهبر معظم انقلاب را مبنی بر اجتناب نمایندگان از دخالت در انتصابات اجرایی، اینگونه با پوشش نظارت به انزوا میبرد؟ آیا وی بهواسطه حضور چندین دوره در مجلس شورای اسلامی برای خود اختیارات فراقانونی قائل شده که اینچنین صحبتهای وی رنگ فراقانونی به خود گرفته است؟
چگونه وی عملکرد دولتمردان در این مدت کوتاه را نادیده گرفته و از مخالفت استاندار گیلان با دستور رئیسجمهور درباره آزادسازی سواحل سخن به میان میآورد در حالی که استان گیلان از این نظر به عنوان استانهای ساحلی با عملکرد درخشان در کشور مطرح است.
پشت پرده حساسیت درست و البته بیش از معقول شما در انتصاب مدیرکل آموزشوپرورش گیلان چیست که اینگونه در مصادیق واردشدهاید تا جایی که برای پررنگتر شدن نقش بهاصطلاح نظارتیتان با تهمت دخالت در انتخابات به سپاه پاسداران این نهاد انقلابی را زیر سؤال برده و فرمانده سپاه وقت شهرستان رودسر را متهم به دخالت در انتخابات، آنهم بدون ارائه مستندات میکنید و البته انتظار میرود این نهاد مقدس، پاسخی قاطع به اظهاراتی دهد که با ادعای نظارت، هم فریضه نظارت شورای نگهبان در انتخابات را زیر سؤال برده و هم نهاد انقلابی سپاه را متهم به حمایت از یک کاندیدا کرده است.
چرا وی با ایجاد نفاق مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری را در مقابل معاون سیاسی امنیتی استانداری قرار داده و به دنبال یارکشی است؟ آیا این هم جزو وظایف نظارتی نمایندگان است یا وی از نمایندگانی است که اختیارات فراقانونی دارد؟!
چه شده است که وی نقش پدرخواندگی خویش را در استان گیلان اینقدر برجسته میبیند که بزرگان معنوی استان را دعوت به نصیحت کرده و درعینحال نسبت به اظهارات این بزرگان در دعوت به وحدت و سنگ ننداختن در کار دولت بیتفاوت است.
وی بهگونهای صحبت از مدت کوتاه مسئولیت دولتمردان در گیلان میکند که گویا با تداخل نقشها و البته رویکرد فرانظارتی در بدنه دولت نفوذ کرده است که از پیش خبر از آینده میدهد.
این نماینده مجلس بهتر است نگاهی به کارنامه خود در برخی از نظارتهای خود! از جمله انتصابات در حد مشاوران، واگذاری به بخشهای خصوصی، انتصاب مدیران کل و اتفاقاً گماردن اعضای ستادی خود در ارگانهای مختلف بیندازد تا اینگونه بیمهابا بر دولتی که عزم خدمت دارد نتازد و فرصت سرریز اعتباراتی که پس از مدتها و در همین چند روزه اخیر در استان و پس از سفر رئیسجمهور مردمی اینگونه تخصیصیافته را با چنین اظهاراتی از استان محروم گیلان دور نکند. وی اگر نقدی دارد بهتر است با دلسوزی واقعی و بدور از قواره پدرخواندگی به دولتیها بیان کنید.
بهراستی وی با چه عقبهای استانداری را که خود در گذشته نماینده مجلس بوده و اتفاقاً سابقه وزارت نیز دارد ناآگاه از قواعد تعامل با نمایندگان مجلس میپندارد که اینگونه به همکار گذشته خود و استاندار اکنون گیلان میتازد؛ چنین اظهارنظرهایی برای مردم بیشتر بوی سهمخواهی دارد تا دلسوزی.
محمد نظری علی آبادی/ شمال ما


